Marco Juffermans

Over Marco Juffermans

Marco Juffermans is geboren in 1971. Nadat hij zijn VWO diploma had gehaald, begon hij in 1992 met de studie Economie en Communicatie Wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam.

Carrière

De carrière van Marco Juffermans begon vrij snel nadat hij was afgestudeerd. Hij begon namelijk in 1997 als marketingmanager bij Pathé Cinema, hij kreeg de taak een concept te ontwikkelen om de verkoop van popcorn te verhogen. Om dit te bewerkstelligen ontwikkelde Juffermans de Supersize popcorn. Daarnaast werd de Large popcorn in de Medium popcorn veranderd. Dit leidde ertoe dat de bioscoopbezoekers plotseling steeds meer Medium popcorn gingen bestellen.
Na zijn succesvolle periode bij Pathé Cinema was Marco Juffermans werkzaam bij Beachhuis Wet and Wild, eerste cablewaterski in Nederland. Bij het Beachhuis was Juffermans medeverwantwoordelijke voor de herfinanciering van 1,7 miljoen euro. Nadat dit project was gerealiseerd werd het Beachhuis doorverkocht. Hierna opende Marco Juffermans in Amsterdam een rederij voor sloepverhuur.
Ook werd Juffermans partner bij hostingpartij PLANT, waar hij voor dit hostingsbedrijf vooral veel plannen had met betrekking tot Zoekmachine Optimalisatie (SEO). PLANT besloot haar focus toch met name op hosting te laten liggen. Daaropvolgend besloot Marco Juffermans in 2004 zijn eigen hostings- en zoekmachinemarketing bedrijf op te zetten.

Universal XS

Het hostings- en zoekmachinemarketing bedrijf dat Juffermans in 2004 opzette was Universal XS. Met dit bedrijf zette hij belangrijke stappen in het verder ontwikkelen van zoekmachineoptimalisatie, wat destijds nog in de kinderschoenen stond. Universal XS begon met het aanbieden van zoekmachineoptimalisatie aan bedrijven zodat hun onderneming sneller gevonden kon worden op het internet. Zo sloot Universal XS bijvoorbeeld deals met de Rabobank en KPN, en zorgde ervoor dat de bezoekersaantallen van de websites van deze ondernemingen explosief groeiden.
In 2006 kreeg Universal XS de accreditatie ‘Google Qualified Company’, en in 2007 kreeg het bedrijf tevens vestigingen in onder andere Londen, Parijs en Düsseldorf.

White Canvas – Reputation Guards

In 2014 begon Marco Juffermans het bedrijf White Canvas, wat zich met name specialiseert in het versterken en beschermen van de online reputatie van zowel personen als bedrijven. White Canvas gebruikt hiervoor verschillende methoden. Met de SILK Technology zorgt White Canvas ervoor dat negatieve berichtgeving op het internet uit het zicht raakt of zelfs van het internet verdwijnt. Ook heeft White Canvas de Online Reputation Guard ontwikkeld. Via deze methode kunnen personen en bedrijven hun online reputatie managen. In het geval dat er dan negatieve berichtgeving online komt, kan dit snel worden opgemerkt en kan eventuele reputatieschade worden beperkt. ‘Voorkomen is beter dan genezen’, is dan ook het algemene motto van White Canvas.

Terug naar top