Tom van Nieuwmegen

Tom van Nieuwmegen is de oprichter en huidig directeur van IMPLUG. Met IMPLUG biedt hij mobiele oplaadpunten voor smartphones die geplaatst kunnen worden in openbare ruimtes. Met zijn onderneming was Tom van Nieuwmegen in 2015 één van de zeven genomineerden van de Beste Studentondernemer-verkiezing.

Over IMPLUG

IMPLUG ontstond toen Tom van Nieuwmegen als student in de horeca werkte. Het viel hem op dat hem regelmatig door bezoekers werd gevraagd of ze ergens even hun telefoon mochten opladen. Samen met zijn broer en vrienden besloot hij IMPLUG op te richten om een oplossing voor dit probleem te bieden. Met de mobiele oplaadpunten van IMPLUG kan men, tegen een kleine vergoeding, veilig zijn of haar telefoon opladen in een kluisje met daarin een oplaadstekker. Zo hoeft de eigenaar van de telefoon niet constant erbij te blijven, en kost het de ondernemer waar het mobiele oplaadpunt staat vrijwel niks. Naast horecagelegenheden is het oplaadpunt van IMPLUG ook steeds vaker terug te vinden op bijvoorbeeld scholen, kantoren, sportscholen en festivals.

Loopbaan

Tussen 2009 en 2012 werkte Tom van Nieuwmegen als promotor en teamcaptain van Hot Networkz, waarvoor hij campagnes van onder andere Het Parool en de Staatsloterij promootte. Daarnaast liep hij tussen 2010 en 2011 stage bij Floris Company, waar hij zich vooral op Property Management richtte. Ook werkte Tom van Nieuwmegen in 2011 als Sales and Service Advisor bij de Rabobank en in 2012 trad Tom van Nieuwmegen in dienst van Beleggingsinstituut als Business Developer. Hier was hij vooral verantwoordelijk voor de acquisitie en verdere ontwikkeling van de bedrijven van investeerders.
In februari 2014 begon Tom van Nieuwmegen met IMPLUG. Het bedrijf begon al snel te groeien, waardoor hij hier nu full time mee bezig is. Voor de toekomst hoopt hij verder te kunnen uitbreiden naar de rest van Europa.
Ten slotte werkte Tom van Nieuwmegen tussen 2010 en 2012 als nevenactiviteit als fondsenwerver voor Single SuperMom, een stichting die zich inzet voor alleenstaande moeders.

Studie

Tussen 2010 en 2012 studeerde Tom van Nieuwmegen Marketing en Communicatie aan het Sprint Pro HBO. Tussendoor deed hij ook nog een taalopleiding Engels in Brighton, waar hij een certificaat voor Engels op B2 niveau behaalde. Tussen 2012 en 2013 volgde Tom van Nieuwmegen ook nog de opleiding International Business and Marketing aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens zijn studie was hij actief lid van de Amsterdam Finance Club, de studievereniging voor business-studenten. Tom van Nieuwmegen was onder andere bestuurslid en later ook president van deze vereniging.

Terug naar top