Patrick Hurenkamp

Studie

Nadat Patrick Hurenkamp in 2002 zijn gymnasiumdiploma had behaald ging hij International Economics and Business aan de Rijksuniversiteit Utrecht studeren. Tijdens zijn studie ondernam hij allerlei extra-curriculaire activiteiten, zoals een uitwisseling naar de University of Calgary in Canada, werd hij raadslid van de faculteitsraad en had hij een functie als student-assistent. Zodra hij zijn bachelor diploma op zak had in 2006, vertrok Patrick Hurenkamp naar Denemarken. Hier ging hij het masterprogramma Management of Innovation and Business Development aan de Copenhagen Business School volgen, waarvan hij in 2008 afstudeerde en behaalde (omgerekend naar het Nederlandse cijfersysteem) een 10 voor zijn masterscriptie haalde. Tegelijkertijd studeerde hij tussen 2007 en 2008 het CEMS masterprogramma in international management. Hiervoor studeerde hij aan het HEC Paris, de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Copenhagen Business School, waar hij zijn andere master ook al deed.

Loopbaan

Al tijdens zijn studieperiode was Patrick Hurenkamp ondernemend. Tussen 2000 en 2003 had hij zijn eigen webdesign en IT-bedrijfje, tussen 2006 en 2007 runde hij zijn eigen e-book bedrijf: Ventus Publishing.
In 2007 begon Patrick Hurenkamp als associate bij de Boston Consultancy Group, een internationaal consultancy kantoor. Hier werkte hij drie maanden aan een project omtrent de telecommunicatie industrie, waarna hij weer verder ging met zijn studie. In 2009 keerde hij terug naar de Boston Consultancy Group en werkte hij wederom als associate op het Amsterdamse kantoor. Zijn focus lag nog steeds op telecom, samen met onder andere consumentengoederen, retail en media. In oktober werd Patrick Hurenkamp overgeplaatst naar het kantoor van de Boston Consultancy Group in Sidney waar hij tot aan december 2011 als consultant werkte. In januari 2012 keerde Patrick Hurenkamp weer terug naar Nederland en ging hij aan de slag bij Rocket Internet AG als Managing Director Rocket Internet Benelux. Dit is een bedrijf dat internetbedrijven opzet en in internetbedrijven investeert (bijvoorbeeld Zalando, Groupon, HelloFresh). Patrick Hurenkamp werkte hier tot aan oktober 2014, want per november 2014 ging hij zich volledig richten op zijn eigen bedrijf: Bloomon. Hier is hij momenteel nog steeds CEO van.

Bloomon

Bloomon is een bedrijf dat verandering wil brengen in de traditionele bloemenwereld. Met Bloomon biedt hij een service waarop men op basis van een abonnement bloemen kan bestellen en deze op flexibele tijden kan laten bezorgen. Door te werken met vaste bloemisten en een strak logistiek plan blijft de kwaliteit van de bloemen hoog. Klanten kunnen zelf kiezen hoe vaak zij nieuwe bloemen bezorgd willen hebben, van bijvoorbeeld maandelijks tot wekelijks.

Terug naar top