Julio Rosier

Julio Rosier is eigenaar van de Amfa4000 van waterontharder.com. Hij nam dit bedrijf een aantal jaren geleden van zijn vader over. Sindsdien groeit de naamsbekendheid en heeft het bedrijf internationale plannen.

Het Amfa4000 Antikalksysteem

Het Amfa Antikalksysteem werd eind jaren tachtig bedacht en ontwikkeld door de vader van Julio Rosier. Julio Rosier: “Mijn vader was erg handig en creatief en altijd op zoek naar oplossingen voor binnenshuis. Zo ontwikkelde hij een apparaat dat ervoor zorgt dat er minder kalkaanslag ontstaat.” De magnetische velden van de Amfa4000 zorgen ervoor dat calcium en magnesium in het water niet kristalliseren. De Amfa4000 haalt deze mineralen niet uit het water, maar onderdrukt de negatieve effecten waardoor deze niet meer neerslaan. De kalk blijft dus in het water, maar hecht niet meer op de apparatuur en de waterleidingen. De Amfa4000 is een klein apparaatje dat om de waterleiding in de meterkast wordt gemonteerd en vanaf dat moment zijn werk doet .

Marketing voor de Amfa4000

Julio Rosier ging eerst als zzp’er aan de slag voor het bedrijf van zijn vader. Met zijn IT-achtergrond, hij studeerde Bedrijfskundige Informatica, wist hij een website te bouwen om de Amfa4000 een online podium te geven. Daarnaast zorgde hij ervoor dat het bedrijf bovenaan in Google verscheen. Toen de vader van Julio Rosier een aantal jaren terug overleed, heeft hij het bedrijf volledig overgenomen. “Ik ben nu verantwoordelijk voor het gehele bedrijf. We zijn met vijf mensen in totaal, waaronder mijn broertje en moeder. Eigenlijk zijn we een familiebedrijf.” Julio Rosier houdt zich bezig met het draaiende houden van de organisatie. “Ik zorg ervoor dat de Amfa4000 goed gepresenteerd wordt, zowel online als op televisie. Mijn broer is verantwoordelijk voor de klantenservice en mijn moeder voor de assemblage.”

Woonprogramma’s

Televisie is een belangrijk onderdeel geworden van de marketing van de Amfa4000 van waterontharder.com. Julio Rosier is met enige regelmaat te zien in verschillende woonprogramma’s waarin hij de Amfa4000 presenteert. “Toen ik de eerste keer werd gevraagd voor televisie, heb ik meteen afgeslagen. Ik zag mezelf niet op tv. Ook de tweede keer sloeg ik over. Maar toen ik de derde keer werd gevraagd, ging ik nadenken over het commerciële aspect van een televisie-uitzending. Het leek me ook mooi om op onze website te vermelden dat we op televisie waren geweest. Dat is uiteindelijke een goede keuze geweest, want we hebben inmiddels onze naamsbekendheid vergroot, waarbij de televisie een grote bijdrage heeft gehad.”

Internationale plannen

Binnenkort gaat Julio Rosier het op de Belgische televisie proberen. Het ideale moment om de Amfa4000, het alternatief voor een waterontharder, ook in België uit te rollen. “De Nederlandse markt loopt nu, we willen het graag buiten de grenzen proberen. België leek me daarin een logische stap. Maar we gaan het tegelijkertijd ook in de Verenigde Staten proberen. En als dat allemaal goed loopt, dan staan Frankrijk, Duitsland en Engeland ook nog op de planning.” Julio Rosier is een echte ondernemer en houdt ervan om vooruit te denken. Hij kijkt naar waar kansen liggen en durft risico’s te nemen. “Ik ben te eigenwijs en eigengereid om voor een baas te kunnen werken. Daarom vind ik het leuk dat ik zelf ondernemer ben. Ik hou ervan om risico’s te nemen en te kijken waarin dat resulteert. Ik hoop in de toekomst ook in andere zaken te kunnen investeren en daarmee groei te kunnen bereiken. Ik ben wel nieuwsgierig naar een andere business, maar daar moet je inrollen.”

Terug naar top