August de Vocht

August de Vocht is de oprichter en eigenaar van NoFoodWasted, een initiatief om voedselverspilling in Nederland tegen te gaan. Hiermee wordt gebruik gemaakt van een speciale app waar onder andere supermarkten zich bij kunnen aansluiten en welke consumenten kunnen gebruiken om precies te zien waar er afgeprijsd voedsel te koop is wat anders zou worden weggegooid. Het begin van NoFoodWasted ging niet over rozen. August de Vocht moest stad en land afreizen om de benodigde investeringen binnen te kunnen slepen, gezien hij het begin helemaal zelf financierde. Met pieken en dalen lukte het August de Vocht om het benodigde investeringsgeld binnen te halen om zo de app verder te ontwikkelen. Toevallig is de zoektocht van August de Vocht naar investeerders vastgelegd in een documentaire, welke is uitgezonden op Omroep Brabant.

Opleiding

In 1996 begon August de Vocht met een opleiding economie aan de Business School Nederland en in 2001 behaalde hij zijn bachelorsdiploma. Ook begon August de Vocht in 1996 met een opleiding International Marketing aan de Hogeschool INHOLLAND, deze behaalde hij in 2002. Tijdens zijn studententijd was hij tevens actief lid van studentenvereniging Novitas Haarlem.

Loopbaan

Terwijl August de Vocht nog studeerde werkte hij al bij Philips Consumer Electronics in Amsterdam. Ook richtte hij tijdens zijn studie al zijn eerste bedrijf op: GSMplus.com, welke hij na enkele jaren verkocht. Daarnaast richtte hij rond die tijd tevens een consultancy en investerings-bedrijf op, namelijk Intonet. Hier is August de Vocht nog steeds directeur van. Naast NoFoodWasted houdt August de Vocht zich bezig met zijn andere bedrijf; Gemoro Mobile Media, een ontwikkelaar van smartphone apps, mobiele media en marketing.

Over NoFoodWasted

NoFoodWasted is een initiatief dat zowel consumenten en ondernemers bewuster laat omgaan met voedselverspilling. Zij biedt hen oplossingen die derving voorkomen, rendabel zijn en ook nog eens voor iedereen werken. NoFoodWasted stelt dat één derde van het voedsel dat wordt geproduceerd, uiteindelijk alsnog wordt weggegooid. Doordat er nog steeds geen oplossing voor is gevonden om dit eens goed aan te pakken, is NoFoodWasted ontstaan. Met praktische en innovatieve oplossingen (al dan niet met behulp van de huidige technologie) probeert zij consumenten en ondernemers betere keuzes te laten maken. Zo heeft NoFoodWasted met behulp van een aantal Nederlandse supermarkten de ‘Afgeprijsd’ app ontwikkeld waarmee consumenten kunnen zien welke producten in de buurt zijn afgeprijsd. Hiermee besparen zij geld én helpen ze het milieu. Ondernemers, zoals supermarkten en natuurwinkels, kunnen zich aansluiten bij de Afgeprijsd app. Door zich aan te sluiten bij de app hoeven deze ondernemers minder verse producten weg te gooien, kunnen klanten goedkoper producten kopen én wordt het milieu geholpen.

Terug naar top