Arjanneke Teeuw

Opleiding

Arjanneke Teeuw (geboren in 1967 te Bedum) studeerde tussen 1985 en 1989 Beleid en Management Gezondheidszorg aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Al voordat ze deze afrondde, begon ze in 1987 de opleiding Bedrijfseconomisch recht, eveneens aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Deze rondde ze in 1991 af. Tussen 1990 en 1991 studeerde Arjanneke Teeuw eveneens aan de Universiteit van Gent, waar ze binnen een jaar haar master in Rechten behaalde. In het jaar daaropvolgend vertrok Arjanneke Teeuw naar Parijs en volgde daar aan de Université de Dauphine het masterprogramma Law and Economics, waarvan ze in 1992 afstudeerde.

Loopbaan

Na haar afstuderen ging Arjanneke Teeuw aan de slag op de marketing en sales afdeling van het Nederlandse kantoor van consumentengoederengigant Procter & Gamble. Hier bleef ze zes jaar, tot aan 1998, werkzaam. Daarna werkte Arjanneke Teeuw als Marketing Manager Europe bij Philip tussen 1998 en 2001.
Het vertrek van Arjanneke Teeuw bij Philips betekende voor haar een nieuwe uitdaging in haar carrière, namelijk die van voedingsmiddelen en (interim) management. Tussen 2002 en 2004 trad Arjanneke Teeuw namelijk op als interim manager bij FrieslandCampina. Daarna, tussen februari 2004 en december 2004, ging Arjanneke Teeuw aan de slag bij Danone Nutricia Early Life Nutrition als interim manager. Daarnaast begon Arjanneke Teeuw in november 2004 al als interim manager bij The Coca-Cola Company. Dit deed ze tot augustus 2005.
In oktober 2005 was wederom een enigszins nieuwe omslag in de carrière van Arjanneke Teeuw. Dit was namelijk het moment waarop zij samen met Joost de Bruijne sappenmerk Healthy People, waar zij tot op heden nog steeds CEO van is. Zij zagen een gat in de markt voor sapjes die ‘superfruit’ zoals bijvoorbeeld granaatappel en açai bessen bevatte, omdat men steeds bewuster werd van wat zij at. Daarnaast wilden zij ook zo maatschappelijk verantwoord mogelijk ondernemen. Het fruit wordt daarom dan ook alleen afgenomen van producenten waar de arbeidsomstandigheden goed zijn en er geen gebruik wordt gemaakt van genetische manipulatie. Als het fruit eenmaal geoogst is, worden deze daarna per boot naar Nederland vervoerd. Het sap wordt vervolgens verkocht in pakken die gemaakt zijn van papier van bomen uit Scandinavië, waarvoor er voor elke omgehakte boom weer een nieuwe wordt geplant. Inmiddels wordt Healthy People niet alleen meer in de Nederlandse supermarkten verkocht, maar is zij ook steeds meer in het buitenland te vinden.

Nevenfuncties

Naast CEO van Healthy People is Arjanneke Teeuw tevens tussen 2004 en 2008 vice-voorzitter geweest van de Raad van Commissarissen van Odyssee Training & Advies. Daarnaast is ze momenteel Regio voorzitter Haaglanden van ONL voor Ondernemers.

Terug naar top