Michael Bouland

Over Michael Bouland

Michael Bouland is een Nederlandse ondernemer en is momenteel de country manager van Foodora Nederland. Dit houdt simpel gezegd in dat Michael Bouland de leiding geeft over de Nederlandse afdeling van Foodora en optreedt als vertegenwoordiger hiervan.

Loopbaan

Nadat Michael Bouland zijn havo-diploma had behaald, ging hij studeren aan de Hotelschool in Den Haag. Hier was hij ook actief lid van de studentenvereniging van de opleiding, namelijk Comitas. Tevens volgde hij Engels aan het St. Claire’s Oxford International College. Enkel de Hotelschool in Den Haag was niet genoeg voor Michael Bouland. Na zijn afstuderen en Engelse taalcursus ging hij in het buitenland studeren aan een andere hotelschool, namelijk het Glion Institution of Higher Education in Zwitserland.
Toch sloeg Michael Bouland na zijn studie een andere weg in en ging hij aan de slag als Project Manager bij Core Business Industries. Dit is een bedrijf dat is gespecialiseerd in de veiling en private verkoop van de eigendommen van fabrieken die noodgedwongen moesten sluiten. Hierbij valt te denken aan de verkoop van de hele fabriek, alsmede hele productielijnen.
Tegelijkertijd richtte Michael Bouland zijn eigen bedrijf op wat een platform biedt voor online veilingen. Toch hield hij hier na ruim vier jaar mee op om aan de slag te kunnen gaan bij Foodora, waar hij in eerste instantie werkte als strategic business development manager. Al snel groeide hij door naar de functie van operations manager en uiteindelijk zijn huidige functie: country manager.

Over Foodora

Foodora is een bezorgdienst die oorspronkelijk is over komen waaien uit Duitsland. Bij deze bezorgdienst kan geen fastfood worden besteld, maar eten uit echte restaurants. De belofte die Foodora dus maakt is dat zij enkel en alleen kwaliteitsvoedsel bezorgt. Of een restaurant geschikt is om met Foodora samen te werken ligt niet alleen aan bijvoorbeeld het aantal sterren wat zij heeft, maar vooral aan de recensies op social media.
Daarnaast worden alle bestellingen per fiets bezorgd en niet via de traditionele scooter. Dit is niet alleen beter voor het milieu, maar ook nog eens persoonlijker dan wanneer de pizzabezorger een pizza komt afleveren met zijn helm nog op zijn hoofd.
De eerste stad in Nederland waarin Foodora actief werd was Amsterdam. Maar dit werd na het grote succes in Amsterdam al gauw uitgebreid naar andere Nederlandse steden zoals Den Haag en Utrecht. Michael Bouland onderschrijft dat restaurants 20 tot wel 30 procent meer omzet behalen wanneer zij bij Foodora zijn aangesloten.

Terug naar top